Jak si vytvořit vlastní knihovnu zahájení pro Sjeng-a aneb ještě lepší tréning bughouse šachu ?
- Vytvořte prostý textový soubor (např. v poynámkovém bloku) a bug.opn v podadresáři kde se Sjeng nachází (typicky DoubleChessBoard1_22\Engines\Sjeng85)
- Do bug.opn potom můžete psát jednotlivé varianty jako řádky, co řádka to jedna varianta,
pokud je ve stejné pozici hratelných více variant, Sjeng si vybere jednu náhodně.
- Poznámka: Sjeng používá mezinárodní anglickou notaci, tedy české figurky KDVSJP je třeba nahradit anglickými písmeny KQRBNP
- Příklad:
e2e4 d7d5
e2e4 g8f6
e2e4 b8c6
znamená že Sjeng jako černý odpoví na 1.e4 tahem d5 či Jf6 nebo Jc6
Tvorba uživatelské knihovny zahájení pro bughouse (holanďany) hrajícího Sjeng-a - tipy a triky
- Tahy lze označit pomocí ? a !
Tahy označené otazníkem nikdy sjeng sám nezahraje, ale použije z varianty odpověďi na tyto špatné otazníkové tahy.
Tahy označené vykřičníkem Sjeng vždy upřednostní před ostatními možnými.
Příklad:
h2h3? e7e5
e2e4 h7h5? d2d4!
e2e4 h7h5 d2d3
Sjeng jako bílý nikdy nezahraje 1.h3 a nikdy jako černý 1.-h5 na bílého 1.e4,
zato Sjeng jako bílý poté co zahraje 1.e4, pokud černý odpoví 1.-h5 vždy zahraje 2.d4,
poslední řádek e2e4 h7h5 d2d3 zde nemá žádný význam, protože d2d4! bude vždy upřednostněno.
- použijte znak zavináč (@), pokud Sjeng bude mít již příslušnou figurku v ruce, zahraje tento nasazovací tah.
Upozornění: nasazovaná figurka musí být malými písmeny (nějaká Sjeng specialitka :)) !
Příklad:
g1f3 p@f6 n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
g1f3 b@f6 n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
Upozornění:
Příklad:
g1f3 p@f6 n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
g1f3 b@f6! n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
Toto je špatně, protože pokud Sjeng jako černý nebude mít v ruce střelce (b=bishop=střelec) aby ho mohl nasadit na pole f6,
tak nezahraje p@f6 ani kdyby pěšce k dispozici měl ! ale prostě místo toho začne sám vymýšlet co zahrát.
tedy správné je
g1f3 p@f6 n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
g1f3 b@f6 n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
nebo
g1f3 p@f6! n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
g1f3 b@f6! n@g5? f6g5 f3g5 g8h6
- Příklady:
b2b4 b7b5 a2a4 b5a4 a1a4 d7d5 g1f3 p@f6
Pokud budou hrát 4 Sjeng-ové a všichni budou používat stejnou knihovnu zahájení a pouze toto bude v ní, vždy nasadí ve čtvrtém tahu jako černí pěšce na pole f6.
-
Pravděpodobnost/četnost toho, že Sjeng zahraje nějaký tah z více možných v knihovně zahájení,
je jednoduše dána počtem variant (řádků) obsahující daný tah v dané pozici.
Příklad:
e2e4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
b2b4
Sjeng bude v 10% hrát 1.e4 a v 90% 1.b4
- Ukázka knihovny zahájení od : bug.opn (mattjb), bug2.opn (SKAcz)
- Sjeng načítá knihovnu zahájení vždy při začátku nové partie, můžete tedy po každé partii (či po zahájení) průběžně ji vylepšovat bez nutnosti restartu tohoto šachového motoru.
This page in english