Nasazovací Systém pro turnaj jednotlivců 1-2 / 3-4 Z system (v.0.20) Vychozi predpoklady Pocet hráčů N je roven 4K, kde k>1. (tedy 8,12, atd.) Nasazovaci cislo hrace se urci podle jeho hracske sily (HELO), sestupne, tj. nejnizsi cislo ma nejsilnejsi hrac. Nasazeni kola : 1. kolo Hraci se rozdeli na dvojice dle cisla : 1+2,3+4,..,(N-1)+N 1 s 2 proti N-1 s N , 3 s 4 proti N-3 s N-2 , ..., N/2-1 s N/2 proti N/2+1 s N/2+2 Pozn. pro zapis lze pouzit zkratky: '+' odpovida 's' , 'x' odpovida 'proti' Napr. pro 8 hracu : 1+2 x 7+8, 3+4 x 5+6, pro 12 hracu : 1+2 x 11+12, 3+4 x 9+10, 5+6 x 7+8, atp. pro vice. 2. a dalsi kola (1) Urceni poradi hracu Urci se poradi Hracu po predchozim kole dle nasledujicich kriterii: 1.Body,2.Progress (Soucet bodu dosazenych po jednotlivych kolech), 3.Nasazovaci cislo hraci se seradi sestupne, kazdy obdrzi cislo tj. hrac s nevice body a nejlepsim progresem ... je cislo 1 (2) Urceni ctveric Hraci se rozdeli od vrchu (cislo 1) na ctverice : 1. ctverice hraci s cislem 1,2,3,4 ; 2.ctverice 5,6,7,8 atd. posledni ctverice N-3,N-2,N-1,N (3) Nasazeni dvojic v ramci ctverice Hrac ziska v ramci ctverice cislo dle cisla v poradi : jednoduse nejnizsi je 1, druhy nejnizsi 2 atd. napr. 5,6,7,8 -> 1,2,3,4 Nyni (A1) pokud jiz v minulem kole nehrali stejni hraci 1+3 x 2+4 tak hraji. tedy napr. 5+7 x 6+8; vyjimku tvori prvni ctverice, v ni se hraje 1+4 x 2+3 Nebo (A2) pokud jiz v minulem kole hrali stejni hraci 1+3 x 2+4 , dochazi k rotaci a hraji 1+4 x 2+3 tedy napr. 5+8 x 6+7; v pripade prvni ctverice 1+3 x 2+4 Dulezita vyjimka se tyka prvni ctverice, v prvni ctverici vzdy hraji 1+4 x 2+3 a hrali-li spolu v minulem kole dochazi k rotaci na 1+3 x 2+4. Pocet partii v jednom kole V jednom kole sehraji proti sobe dvojice po 2 partiich, dvoupartiova kola jsou zrejme nejvhodnejsi z hlediska pomeru cas/stridani hracu Pozn. Barvy si hraci sami zvoli, pokud by doslo k tomu ze se nemohou rozhodnout, protoze nekdo chce hrat proti nekteremu konkretnimu ze dvou souperu, dvojice si losem urci kdo si seda prvni. Tez lze pouzit system, ze nejdrive si seda nejnizsi cislo. Pozn. Ve dvojici, ktera v prvni partii prohraje si musi hraci vymenit barvy, vitezove mohou. Pocet kol v turnaji je vhodny alespon 20. Jiny pocet hracu nez 4K Pokud je pocet hracu 4K+2 (tedy 10,14, atd.) hraje prostredni (napr. pri 18 hracich c.9 a c.10) dvojice proti sobe (simultanne na dvou sachovnicich). Pokud je pocet hracu 4K+1 (tedy 9,13, atd.) posledni ziskava kontumacni body. Pokud je pocet hracu 4K+3 (tedy 11,15, atd.) hraje prostredni dvojice proti sobe a posledni hrac ziskava kontumacni body.